گذری بر تاریخچه تبلیغات

گذری بر تاریخچه تبلیغات

 
 

 

شروع  تبلیغات را می توان در پایه های تمدن های باستان جستجو کرد کرد اما شکل گیری تبلیغات به صورت عنصر اصلی درآمد در اواسط قرن نوزدهم در زمان اقتصادهای سرمایه داری، که اساسا از طریق روزنامه ها و مجلات بود، اغاز شد. در قرن بیستم، تبلیغات به سرعت با فن آوری های جدید مانند نامه های مستقیم، رادیو، تلویزیون، اینترنت و دستگاه های تلفن همراه افزایش یافت.


در ابتدا مصری ها از پاپیروس برای ارسال پیام های فروش و پوسترهای دیواری استفاده می کردند. اولین پیام های تجاری و نمایش های مبارزات سیاسی در خرابه های پمپی و عربستان یافت شده است. تبلیغات و تبلیغات پاپیروس در یونان باستان و روم باستان بسیار رایج بود. نقاشی دیواری یا سنگی برای تبلیغات تجاری یکی دیگر از تظاهرات یک فرم تبلیغاتی باستانی است که امروزه در بسیاری از نقاط آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی وجود دارد. سنت نقاشی دیواری به نقاشی های نقاشان هند در 4000 سال پیش از میلاد بر می گردد.

تبلیغات رایگان

همچنین در چین باستان! اولین تبلیغات مشهوربه صورت شفاهی است، همانطور که در (قرن 11 تا 7 قبل از میلاد) از فلوت های بامبو که برای فروش آبنبات استفاده می کردند،آگهی معمولا به شکل تابلوهای نقاشی و مقالات قابل چاپ بوده اند. یک ورق چاپ شده مس به سلسله Song ارسال شده بود که برای چاپ پوسترها به صورت یک ورق مربعی از کاغذ با یک آرم خرگوش با "جینان لیو بود که خرید میله های فولادی با کیفیت بالا و سوزن با کیفیت خوب را توصیه میکرد به به عنوان اولین رسانه اعلام شده در رسانه های چاپی در نظر گرفته شده است

و نهایتا در اروپا، در شهرهای قرون وسطی شروع به رشد کرد البته جمعیت عمومی قادر به خواندن نبود، به همین دلیل در تبلیغات از اشکال و نشانه ها استفاده میکردند به طور مثال برای فروش بوت، کت و شلوار، کلاه، ساعت، الماس، کفش اسب، شمع یا حتی یک کیسه آرد استفاده می شده است. میوه ها و سبزیجات در محوطه شهر از پشت چرخ دستی ها و واگن ها فروخته میشدند و صاحبان آنها از تماس گیرنده های خیابانی استفاده می کردند تا موقعیت خود را برای راحتی مشتریان اعلام کنند. اولین تدوین چنین تبلیغاتی در "لس کریس دی پاریس"قرن سیزدهم میلادی توسط گیلمو د لا ویلنوو جمع آوری شد. سه نوع تبلیغات در دوره پیش چاپ (قبل از قرن 15) وجود داشت. این فرمها علامت های تجاری (ماه، ستارگان و غیره)، شهروندان شهر و تابلوهای نشانه گذاری شده بودند.

ادامه دارد...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.